23/2/11

ΣΤΕΛΙΟΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ

Φωτιάδης Στέλιος

http://www.nikiagiaparaskevi.gr/wp-content/uploads/2010/10/50_fotiadis.jpg

(Θεσ/νίκη 1951). Δημοφιλής σύγχρονος μουσικός και εξαιρετικά επιτυχημένος τραγουδοποιός (μόνο μουσική). Μελέτησε πιάνο με την Ελ. Ζιώγα. Κατόπιν επαιζε μπάσο και μετείχε στα φωνητικά των "Βορείων" των «Fratelli», των «Αrtomics» και των "Νοστράδαμος" (που εκείνος συγκρότησε το 1972). Με το τραγούδι «Δώσ’ μου το χέρι σου» πήρε το 1972 βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συνθέτη στο Φεστιβάλ Ελλ Τραγουδιού της Θεσ/νίκης. Στη συνέχεια συνέθεσε δημοφιλή ελαφρολαϊκά τραγούδια, που ερμηνεύτηκαν συνήθως από τη σύζυγό του [[Γλυκερία|Γλυκερία]] (o πρώτος δίσκος τους κυκλοφόρησε το 1980 με τίτλο "Στα μάτια κοίτα με", περιέχοντας 12 λαϊκά τραγούδια και μπαλάντες). Τα τέλη της δεκαετίας του 1980 τον βρήκαν επαγγελματία παραγωγό στη «Warner Music» και παράλληλα μαέστρο σε ορχ. κοσμικών Κέντρων. To 1990 o δίσκος του (με ερμηνεύτρια τη γυναίκα του) "Όλα μου τα μυστικά" έγινε "πλατινένιος" (58.000 αντίτυπα). Από το 1993 είναι ιδιοκτήτης της ανεξάρτητης δισκογραφικής Εταιρείας «Eros Music» (με σημαντική παρουσία στον Χώρο και με συνεργάτες όπως [[Ανωγειανάκης_Φοίβος|ο Φοίβος]], ο Δ. Κόκοτας, κ.ά.) ενώ τον ίδιο χρόνο μεγάλη επιτυχία σημείωσε και ο δίσκος του (ασφαλώς με τη Γλυκερία) "Η χώρα των θαυμάτων" («χρυσός», των 35.000 αντιτύπων). Άλλοι LP δίσκοι του: "Νοστράδαμος" (1972), "Καινούργια μέρα" (1975, με συμμετοχή των Β. Μπονάτσου, Δ. Ψαριανού και της Δ. Γλέζου), "Πού να βρεις την άκρη" (1977), "Λοταρία" (1979), "Δ. Ψαριανός" (1979), «Στα μάτια κοίτα με» (1980), «Αφετηρία» (1981), «Travelling around Greece» (1987, ορχηστρικός), «Της νύχτας κανταδόρος» (1988), «Σε μια σχεδία» (1994), «Crazy nights in Mykonos» (1998), «Μάσκα» (1998, «χρυσός» δίσκος των 25.000 αντιτύπων), κ.λπ. Μετέχει επίσης στους δίσκους: «Νυχτερινοί έρωτες» (1990), «Οι διπλοπενιές» (1993), "Χίλια βράδυα" (1994). Ορισμένα γνωστά τραγούδια του: «Ώρα μηδέν», «Χωρίς ταυτότητα», «Βόλτα με κλεμμένο αμάξι», «Σαν επιβάτης», «Βροχή στα μάτια», «Πήρε τ’ όνειρο ο καιρός», «Καρδιά μου κουράγιο», «Τ’ απόβραδα στον Πειραιά», «Ο Μεγαλέξανδρος», "Είμαι καλά σ' ευχαριστώ", «Τί τραγούδι να πούμε», «Να γιατί τις νύχτες», «Παρασκευή», «Και επιμέναμε», «Το πρόγραμμα τελείωσε», «Σου τηλεφώνησα», «Παραπονάκι μου», «Αγάπη μου μικρή», "Τί θα πεις", «Κάποια γιορτή», «Στα μάτια σου τα πράσινα», «Ο μπαγλαμάς», «Για μένα αγάπη σημαίνει», «Ό,τι και να γίνει, θυμήσου», «Στοίχημα βάζω», «Τ’ απόβραδα στον Πειραιά», «Με την Ελλάδα ταξιδεύεις», «Κι αυτό το βράδυ», «Του κόσμου οι πασχαλιές», «Κοιμήσου μωρό μου», «Όλα θα τά ’δινα», «Να πάω πού», «Έρωτας είναι η αιτία», «Κάνε κάτι», «Στα μάτια κοίτα με», «Αυτή τη νύχτα», «Ρίξε ουίσκυ», «Η Ανατολή του Κόσμου», «Εμένα πάντα», «Ναυτάκι μου», «Αρνούμαι», "Θεσσαλονίκη μου", "Σε μια σχεδία", «Την Κυριακή παντρεύομαι», «Χιλιάδες γιατί», «Ήλιε μου», «Όταν βρέχει σε θυμάμαι», «Εγώ κι ο πόνος μου», «Μέχρι να βρούμε ουρανό», "Ό,τι πω", «Όσοι αγάπησαν», «Μάγεψες τη νύχτα», «Γείρε κι απόψε», "Φύσα Βαρδάρη μου", «Είναι το κάθε σου φιλί», «Μάσκα», κ.λπ. Τέλος, ο γιος του ζεύγους Κώστας Φωτιάδης (γ. το 1978) σπουδάζει στο Ωδείο και γράφει τραγούδια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου